maandag 18 mei 2020

Het grote gemis

Dag Bloggertjes

Het is net weekend geweest, een weekend waarin alle jeugdbewegingen weer creatief te werk moesten gaan. 

De zaterdag of de zondag geen werking meer als vroeger, maar wat er wel is zijn de creatieve opdrachten die de verschillende Chiro's online zetten. Dit om hun leden te entertainen. Wat ook leuk is dat de leiding foto's van hun zelf online zetten. Ik zelf vind dit allemaal super tof, maar door al deze dingen die we online doen is het gemis voor de Chiro steeds groter.

De Chiro van nu

Als leiding van een bepaald jeugdbeweging, moet je in tijden van het coronavirus zeer creatief te werk gaan. We moeten ervoor zorgen dat het lijkt dat er nog werking is, maar allemaal voor thuis. Het is dus de bedoeling dat we ons ieder weekend voorzien van opdrachten, die de leden thuis kunnen uitoefenen. Het is niet altijd makkelijk want zoals iedereen wel weet is het al de 9ste week in LOCKDOWN.  Hiermee wil ik zeggen dat we ons al negen weken moeten voorzien van creatieve opdrachten. Aan de hand van dit filmpje kan je zien hoe de jeugdbewegingen te werk gaan in tijden van het coronavirus. 

Het grote gemis 

Aan de hand van bovenstaande tekst zal je waarschijnlijk wel weten wat het grote gemis is. Voor mij is de Chiro het grootste gemis bijvoorbeeld de vrijdagavond, de avond waar normaal gezien onze vergaderingen op door gaan maar die door het corona nu allemaal digitaal moeten verlopen. 

 Naast de vrijdagavond mis ik de wel befaamde zondag, de dag waarop alle leden komen om te ravotten en om zich te amuseren. Ik mis zelf het gezaag over het vieruurtje. Dit gemis probeer ik op te lossen, door naar foto's te kijken van de kampen waar ik zelf nog een lid was. Helpt dit neen totaal niet het geeft mij nog meer een drang om de Chiro te missen, want ik zie de Chiro als een tweede thuis. 


Hoop

Ik hoop natuurlijk op een kamp waar we ons met zen allen kunnen amuseren. Het is natuurlijk bang afwachten op een antwoord die de overheid ons zal brengen. “You can cut all the flowers but you cannot keep Spring from coming.”-Pablo Neruda  Je moet altijd blijven hopen en dit doe ik zeker en vast. 


Bronnenlijst

"Inventief zijn in coronatijden: jeugdbewegingen geven kinderen online opdrachten" Geraadpleegd viahttps://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/22/inventief-zijn-in-coronatijen-jeugdbewegingen-geven-kinderen-on/

Mogen jeugdbewegingen deze zomer op kamp? "We hopen dat het kan, maar het zal niet hetzelfde zijn als anders" Geraadpleegd via: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/30/mogen-jeugdbewegingen-deze-zomer-op-kamp-contactspelletjes-zull/

1 opmerking:

  1. Hey Seppe
    Weer een boeiende blog! Ik kan geloven dat je de Chiro mist... En tip als je een citaat wil plaatsen, plak hem eerst in Word zodat je de opmaak kan verwijderen en plak hem vandaar uit in je blog. Dat oogt mooier. Je kan ook in je blog die zien als citaat plaatsen, zo springt die nog meer in het oog.
    Ik had het nog wel leuk gevonden als je het ontstaan van de Chiro ook had geïntegreerd in de blog...

    Groetjes!
    Liene

    BeantwoordenVerwijderen