dinsdag 12 mei 2020

Madrédag

Dag bloggertjes

Waarom "Madrédag" als titel? Dit gewoon weg omdat ik mijn mama madré noem. In tijden van corona moest ik wel met iets creatief afkomen, want zoals gewoonlijk was ik vergeten een cadeautje te kopen.

In mijn eerste post, waarin ik mezelf moest voorstellen, heb ik al verteld dat ik een trotse Chiro leider ben. Jullie weten of weten het niet, jeugdverenigingen geven online opdrachtjes om de leden te entertainen. Ik ging dus opzoek naar verschillende soorten knutselwerkjes zodat de leden veel inspiratie kregen om zo hun eigen creaties te maken voor hun allerliefste mamaatje.  

Ikzelf moest natuurlijk ook een cadeautje maken voor mijn madré, dit was niet gemakkelijk. Ik ben totaal niet creatief of handig om zelf een mooi knutselwerkje te maken. Ik bedacht iets anders, iets waarop mijn madré verzot op is. Als jullie willen weten wat ik gemaakt heb lees dan in spanning verder. Op het einde van deze post zullen jullie te weten komen, wat ik in deze corona tijden heb gemaakt.

Knutselwerkjes 


De wel befaamde zondag waarop wij onze mamaatjes in de watten leggen, om aan te tonen dat onze mama's de beste ter wereld zijn. Toen we nog in de lagere school zaten maakten we mooie creaties voor onze mama. Ik ging opzoek naar leuke/creatieve werkjes voor onze jongste leden, want die moeten normaal gezien deze werkjes op school maken. Hieronder zal je zien uit welke soorten werkjes de leden konden kiezen. 

1) Een persoonlijke kaars

    Wat heb je nodig: een (lange) kaars, een A4-papier, stiften, een haardroger en bakpapier. 

 2) Een snoepdoosje:

     Wat heb je nodig: een stevig wit A4-papier en kleurpotloden. 


3) Een pastaketting

    Wat heb je nodig; een touwtje, penseel en verf en als laatste maar het belangrijkst pasta penne. 


Mijn eigen creatie


Ik vermelde al dat ik niet echt een creatief persoon ben. Dus ik bedacht om de dag voor Moederdag iets te bestellen waar madré echt gek op is. Mijn mama houdt er van om met zen allen aan de ontbijttafel te zitten. Met gevolg dat mijn spontane zelf er aan dacht om een ontbijtje te bestellen waarvan we met zen allen konden van genieten. Dit was natuurlijk een zeer geslaagd Moederdags cadeau dit ondanks de tijden waarin we ons bevinden. Het ontbijt verliep niet altijd even vlekkeloos, want zoals gewoonlijk morste ik met de hete koffie over het tafelkleed maar natuurlijk had ik hier wel weer een mooie quote voor "morsen is pas morsen wanneer je het afdroogt -Brihang". Laat in de reacties weten welk cadeau jullie voor jou mama gekocht of gemaakt hebben. 

Bronnenlijst

"Kaarsen versieren – Je eigen tekening op een kaars voor Moederdag" Geraadpleegd via: https://www.ladylemonade.nl/kaarsen-versieren-moederdag/

"Moederdag cadeautjes knutselen; bonbondoosje" Geraadpleegd via: https://moederdag.net/moederdag-cadeautjes-knutselen/

"Moederdag ketting van Penne Pasta" Geraadpleegd via: https://www.jeknutseleikwijt.nl/moederdag-knutselidee-pasta-penne-ketting/




1 opmerking:

  1. Seppe

    Het is weer niet raar dat je vergeten was iets te kopen :p Heel mooie creaties!

    Heaven

    BeantwoordenVerwijderen