vrijdag 22 mei 2020

Het sociaal contact

Dag Bloggertjes

Vandaag zal het de post gaan over het sociaal contact die we voor bijna 2 maand lang niet hadden. Ik zelf zit al van 15 maart tot nu thuis en heb nog geen één van mijn vrienden gesproken in het dag dagelijkse leven enkel via gesprekken op discord. 

Het wordt tijd dat we weer met zen allen naar buiten kunnen gaan zonder risico te lopen op boetes. Ik denk ook dat de overheid veel duidelijker moet zijn over bepaalde maatregelen. Als er duidelijkheid is zal alles veel beter kunnen verlopen. 

Duidelijkheid 

Ik vind dat ons land veel duidelijker moet zijn in verband met de maatregels omtrent het coronavirus. De overheid moet ervoor zorgen dat de mensen zich op hun gemak kunnen voelen. Dat we op straat kunnen zonder boetes te krijgen zonder te weten dat het nog een maatregel is. Bijvoorbeeld gisteren avond ging mijn zus vertrekken naar het tweede verblijf in de Ardennen. Ze twijfelde om te gaan dit kwam omdat minister Jan Jambon zei dat we naar ons tweede verblijf mochten gaan zonder dat de overheid zich hier over uitsprak. Dus mijn zus twijfelde ze was bang om hoge boetes op te lopen. Er moet veel meer duidelijkheid zijn. 

Ik zelf vind dit een zeer goed voorbeeld om aan te tonen in hoever we met anderen mogen afspreken. Je mag gaan werken in een groep of gaan sporten in een groep, maar de jeugdbewegingen mogen niet doorgaan. Het kan toch niet dat je met anderen mag werken en of gaan sporten maar geen Chiro, scouts of ksa geven. De maatregels over het sociaal contact zijn zo verspreid dat het soms niet meer klopt. Mag je nu enkel met drie dezelfde vrienden afspreken, of met meerdere want je mag wel gaan sporten. Voor mij is het niet meer duidelijk vinden jullie het ook moeilijk om duidelijkheid te vinden in de maatregels omtrent het sociale contact? 

Vrienden & Familie

In deze post zal ik het niet enkel hebben over maatregels en verduidelijking. Ik zal het nu hebben dat ik een persoon ben die nood heeft aan het sociaal contact, want na negen weken in quarantaine wordt het voor mij redelijk zwaar. Ik mis natuurlijk mijn vrienden ik hoor ze wel maar altijd via discord. Iedereen onder ons weet ook wel dat een online gesprek niet hetzelfde is als een gesprek die in real life verloopt.  

Zoals je kan zien op deze foto zijn vrienden voor mij echt belangrijk. Door het coronavirus hoor ik mijn vrienden niet erg veel wat ik persoonlijk heel hard mis. Door dat de regels dus niet erg duidelijk zijn heb ik schrik om met ze af te spreken vanwege de boetes die je kan oplopen en de boetes die je krijgt zijn niet om mee te lachen. Ik zal nu misschien een vreemde sprong maken in deze post, maar ik vraag mij nu af hoe heeft Anne Frank het overleefd zonder het sociaal contact. 

Anne Frank

Ze dook onder in 1942 en leefde 2 jaar lang in angst het is niet om te vergelijken met elkaar. Ik koos Anne Frank vanwege het sociaal contact die er ook niet was. Het enige waar Anne Frank zich mee kon bezighouden was schrijven. Waar ik mij mee kan bezig is online babbelen met mijn vrienden en niet moeten leven in angst. Ik heb zeer veel respect voor Anne Frank dat zij dat allemaal heeft kunnen overleven zonder sociaal contact.

Bronnenlijst

"Wie is Anne Frank?" Geraadpleegd via: https://www.annefrank.org/nl/anne-frank/wie-is-anne-frank/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten